Wat levert het koploperproject op 

Word ook Koploper 

  • positieve publiciteit en vaak nieuwe klanten

  • besparing van tijd en geld door deskundige begeleiding en praktische tools

  • een andere, frisse kijk op de organisatie en op duurzaamheid

  • een degelijke nulmeting: wat doen we al goed en wat kan er beter?

  • inzicht in de CO2 footprint en milieuprestaties

  • inzicht in relevante verplichte besparingsmaatregelen volgens de Wet milieubeheer

  • praktische tips voor de verduurzaming van de bedrijfsvoering

  • nieuwe ideeën voor innovatie van product- en dienstverlening

  • bewustere keuzes bij inkoop en investeringen

  • kostenbesparingen op onder meer energie, afval en mobiliteit

  • meer betrokkenheid van de medewerkers

  • uitbreiding van uw netwerk en samenwerking met andere bedrijven in de regio

  • aansluiting met het onderwijs

Meer weten? 

Ada Kruiter (contact en coördinatie)

telefoon 06 37 23 63 37

adakruiter@circulairactief.nl

  • Facebook
  • Twitter
Logo Koploperproject Groningen
Archief
Please reload

Recente berichten
Please reload

Twitter

Oost-Groninger ondernemers blijven elkaar inspireren tot duurzame ontwikkelingen

23 Feb 2016

Deelnemers aan Koploperproject Oost-Groningen inspireren elkaar in duurzaam ondernemen.

Doel is een sterk netwerk van duurzame bedrijven in de regio. Sinds begin 2015 werkten de bedrijven een jaar samen binnen het project. Tot grote tevredenheid, want ze waarderen het project met rapportcijfer 8. Onlangs vond de evaluatiebijeenkomst plaats in Gasterij Natuurlijk Smeerling. De conclusie: de deelnemers willen elkaar blijven inspireren tot duurzame ontwikkelingen. 

Na het projectjaar is duidelijk dat de samenwerking hier niet eindigt. De Koplopers zijn zeer gemotiveerd en willen de focus niet verliezen. Daarom vindt er vanuit het Koploperteam Groningen voortaan jaarlijks een vervolgbijeenkomst plaats voor deze groep. Koploper Diny Fluttert van Camping Wedderbergen vertelt: ,,Wij vinden het thema duurzaamheid een mooie ingang om klanten te bereiken, alleen al vanwege de educatieve waarde. Via de klantervaring en -beleving van natuurlijke streekproducten geven we de gasten graag iets extra's mee.'’
,,Dankzij inzichten en aanbevelingen uit het Koploperproject heb ik nieuwe onderwerpen onder de aandacht van onze jonge medewerkers kunnen brengen. Bewustwording triggeren bij de jeugd levert veel op en is heel erg leuk’’, zegt Koploper Margriet Nieuwenhuis van Gasterij Natuurlijk Smeerling. Zij brengt bewust lokale en pure producten in beeld om de kracht van de regio uit te dragen.  

 

Samenwerking
Koplopers bundelen kracht door samen te werken. Voor Jan Loots van GeoPlus in Scheemda is een duurzame status een belangrijk middel om, bijvoorbeeld bij aanbestedingen, kansen op zaken doen te vergroten. Herman Bekker van multifunctioneel centrum De Drijscheer in Alteveer is overtuigd van de kansen van samenwerking in duurzaamheid: ,,Door op een andere manier naar je verpakkingen en afval te kijken en daarin vervolgens je leveranciers of klanten mee te nemen, pak je het samen op en ontdek je voortdurend nieuwe besparingsmogelijkheden.’’ Goede MVO-handvatten om beleid in het Bedrijfs Jaar Plan te integreren is volgens Luit Huisman van VIB-netwerken een belangrijk effect van het Koploperproject binnen zijn bedrijf: ,,Die bewustwording begon met ‘waar ben je nu weer mee bezig’, maar resulteerde in een flow aan spontane ideeën vanuit onze hele organisatie.’’ 

 

Klik hier om het hele artikel te lezen.

 

 


 

 

 


 

Please reload